Najważniejsze informacje (kliknij, aby przejść)
To kolejny etap inwestycji. Jest ona skomplikowana pod tym względem, że trasa będzie budowana przy zachowaniu ruchu tramwajowego tak długo, jak długo będzie to możliwe. A wykonawca musi wykonać szereg prac podziemnych, takich jak budowa kolektora oraz węzła sieci telekomunikacyjnych.
- O terminie zmian w komunikacji i wyłączeniu ruchu tramwajowego na tym obszarze poinformujemy w przyszłym tygodniu - zapewniają Wrocławskie Inwestycje, które odpowiadają za to przedsięwzięcie.
Prace wymagają operowania ciężkim sprzętem, również na jezdni, dlatego przez cały czas trwania inwestycji występować będą utrudnienia przede wszystkim dla kierowców. Zakończenie prac zapowiadane jest na wiosnę przyszłego roku.
Autobusy pojadą szybciej niezależnie od ruchu samochodowego
Warta 12,3 mln zł inwestycja jest powiązana z wydzieloną dla komunikacji miejskiej trasą na Jagodno. Autobusy jadące buspasem z tego osiedla do centrum - i w przeciwnym kierunku - nie będą na Bardzkiej utykały na jezdni między samochodami.
Dziś bowiem autobus wjeżdża na przystanek, aby wrócić na ogólną jezdnię po wschodniej stronie. Po zachodniej jedzie tylko i wyłącznie jezdnią. Po zakończeniu prac pojedzie wydzielonym korytarzem razem z tramwajami. Będzie to wygodniejsze rozwiązanie również dla kierowców aut osobowych.
Przebudowa Bardzkiej - nowy przystanek i więcej zieleni
Przystanek tramwajowy w kierunku Gaju i Tarnogaju zostanie przebudowany, aby mogły na nim zatrzymywać się równocześnie tramwaj i autobus. Ułatwi to przesiadki, a także usprawni przejazd komunikacją zbiorową w kierunku Gaju, Tarnogaju czy Jagodna. Powstanie też nowe przejście dla pieszych i przejazd rowerowy.
10 młodych drzew, które kolidują z budową, zostanie przesadzonych. Przybędzie kilkaset krzewów: irg oraz tawuł japońskich.